Częste Pytania

Zbiór pomocnych informacji dotyczących Kapslove.

Chcę zamówić kapsle/wieczka

Jakie są dostępne metody nanoszenia logo na kapsle i wieczka?

W tej chwili oferujemy kapsle i wieczka grawerowane laserowo oraz kapsle z tampodrukiem.

Na czym polega grawerowanie laserowe kapsli i wieczek? Co to jest grawer?

Grawerowanie polega na celowym uszkadzaniu powierzchni lakieru znajdującego się na stalowym kapslu, w celu osiągnięcia zadowalającego kontrastu między grafiką, a tłem.

Oznaczenia, w zależności od koloru kapsla, można uzyskać na dwa sposoby. 

  • Jeżeli kapsel pod kolorowym lakierem posiada biały podkład, grafika powstaje w wyniku usuwania cienkich warstw farby z wierzchu, tak by odsłonić kolor znajdujący się pod spodem. W taki sposób znakujemy kapsle koloru niebieskiego i zielonego oraz czarne wieczka od słoików.
  • Jeżeli natomiast kapsel nie posiada pod lakierem podkładu, wtedy odsłania się stalową blachę. W taki sposób znakujemy kapsle koloru czarnego, białego, złotego, żółtego i czerwonego.

Zakrycia wykonane w ten sposób nie powinny być przechowywane w miejscach narażonych na wilgoć, gdyż może pojawić się na nich rdza. Po dezynfekcji, kapsle należy szybko osuszyć. Wskazane jest również by po zakapslowaniu przetrzeć miejsce znakowania szmatką natłuszczoną np. olejem kokosowym w celu zabezpieczenia przed rdzewieniem. 

Jaka jest różnica między kapslami grawerowanymi, a kapslami z nadrukiem?

 

kapsle grawerowane

kapsle z tampodrukiem

sposób nanoszenia logo

wypalane w lakierze

na kapsel nakładana jest farba

kolor logo

zazwyczaj srebrne lub ciemnoszare

białe / czarne / czerwone / złote

minimalny nakład

już od 100 szt

od 1000 szt, można zamówić mix kolorów kapsli

odporność na dezynfekcję chemiczną

tak

tak

odporność na gotowanie

tak

tak

odporność na rdzewienie

prewencyjnie zalecamy szybkie osuszenie/natłuszczenie po dezynfekcji

nie wymagają żadnych dodatkowych działań

Jaka jest procedura zamówienia?

  1. Zacznij od obejrzenia przykładowych realizacji w podglądach produktów (lub na naszym Instagramie) oraz zapoznaj się z pozostałymi kartami w dziale FAQ. To da Ci pojęcie, jak wyglądają i są produkowane nasze kapsle.
  1. Przejdź do zakładki „Sklep”. Wybierz kolor kapsla/wieczka, następnie jego ilość i kliknij przycisk „Do koszyka”. Teraz wybrane produkty znajdują się w Twoim koszyku. Całą czynność możesz powtórzyć dla innych kolorów lub usług. Nie musisz kupować poszczególnych kolorów w osobnych zamówieniach.
  1. Kiedy w widoku produktu klikniesz przycisk „Zobacz koszyk” lub wybierzesz z górnego menu zakładkę „Koszyk” zostaniesz przeniesiony do swojego Koszyka. Zobaczysz tam podsumowanie swoich zakupów oraz ceny wysyłki obliczone dla Twojego zamówienia.
  1. Jeśli uznasz, że Koszyk zawiera już wszystko czego potrzebujesz, kliknij przycisk „Przejdź do kasy”, żeby sfinalizować zamówienie.
  1. Najpierw wybierz plik wektorowy ze swoim projektem i kliknij przycisk „Dodaj”. Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się tylko do jednego pliku! Możesz przesłać do nas kilka plików spakowanych do archiwum, a następnie w uwagach do zamówienia opisać ilości i kolory dla poszczególnych wzorów. Nazwij pliki swoim nazwiskiem lub nazwą browaru – to ułatwi nam pracę.
  1. Wypełnij pola formularza zamówieniowego swoimi danymi. Jeżeli masz jakieś uwagi do zamówienia, wpisz je w przygotowane do tego celu pole. Jeśli potrzebujesz faktury, kliknij w kwadrat “chcę otrzymać fakturę” i uzupełnij dane firmy.
  1. Zaznacz pole „Stworzyć konto?” jeżeli chcesz utworzyć konto w naszym sklepie. Warto to zrobić – Twoje dane zostaną zapisane do przyszłych zamówień – dzięki temu następnym razem złożysz je szybciej! Przewidujemy również zniżki dla zajerestrowanych klientów.
  1. Sprawdź, czy metoda wysyłki zgadza się z wybraną przez Ciebie w Koszyku.
  1. Jeżeli w metodzie wysyłki wybierzesz InPost – Paczkomat, pojawi się menu rozwijane z listą Paczkomatów. Możesz także wybrać Paczkomat za pomocą mapy, klikając na „Wybierz paczkomat na mapie”.
  1. Teraz zamówienie jest gotowe do opłacenia. Zaznacz, że zgadzasz się z postanowieniami naszego Regulaminu, a następnie kliknij na przycisk „Kupuję i płacę”.
  1. Zostaniesz przekierowany do strony systemu płatności internetowych Przelewy24, gdzie po wybraniu swojego banku opłacisz zamówienie.
  1. Jeżeli transakcja zostanie zaakceptowana, otrzymasz od nas wiadomość z potwierdzeniem zamówienia na podany wcześniej adres mailowy.
  1. Kiedy zamówienie zostanie zrealizowane i skierowane do wysyłki otrzymasz od nas kolejną wiadomość e-mail z potwierdzeniem.

Czy mogę w ramach jednego zamówienia wybrać różne kolory kapsli i wieczek?

Oczywiście! Wystarczy, że dodasz do swojego koszyka wybrane ilości i kolory. Pamiętaj jednak, że zniżki ilościowe dotyczą kapsli w jednym kolorze.

Jeśli chcesz zamówić różnokolorowe kapsle z jednolitym nadrukiem, w każdym produkcie z serii Tampodruk znajdziesz opcję “mix”.

Czy mogę w ramach jednego zamówienia wygrawerować różne wzory, czy każde zamówienie muszę złożyć osobno?

Nie musisz składać osobnych zamówień. Dodaj wybrane kolory do koszyka, załącz swoje wzory (jako archiwum *zip., lub załącz jeden, a resztę doślij nam mailem), a później w Notatce do zamówienia określ, który wzór przypada na jaki kolor – np. “poproszę czarne kapsle z wzorem A, a niebieskie i czerwone z wzorem B”. Pamiętaj jednak, żeby na dany wzór przypadało min. 100 szt kapsli.

Czy mogę zamówić wieczka w innych kolorach/rozmiarach niż dostępne?

Na Twoje życzenie możemy spróbować sprowadzić z hurtowni inny kolor lub rozmiar wieczka. Konieczne będzie jednak zamówienie całego kartonu. Napisz do nas!

Czy grawer laserowy może być w różnych kolorach?

Niestety nie. Grawer laserowy na kapslach nie może być w różnych kolorach. Wynika to ze sposobu działania lasera, który poprzez usuwanie cienkich warstw materiału powoduje zmianę jego struktury, dlatego grafiki są uzyskiwane za pomocą kontrastu, a nie koloru. Projekt można wygrawerować w oryginalnej postaci lub w negatywie, jednak zawsze tłem będzie kolor lakieru kapsla lub blacha, z której jest wykonany.

Możesz również zamówić kapsle z nadrukiem tamponowym, przeczytaj o tym niżej.

Kapsle i wieczka z własnym logo

Tworzysz własne logo? Pamiętaj: projekt musi być grafiką wektorową

Plik w formacie wektorowym zawiera ścieżki i węzły. To dzięki nim program obsługujący laser otrzymuje precyzyjne informacje, w jaki sposób ma sterować wiązką światła, żeby wygrawerować Twój projekt, dokładnie tak, jak tego chcesz.

Programy do pracy z grafiką wektorową obsługują także zwykłe obrazy – tzw. grafiki rastrowe. Ta funkcjonalność jest przydatna np. kiedy używasz obrazów jako podkładów przy wykonywaniu grafik wektorowych. Obrazy rastrowe składają się z pikseli, zatem nie zawierają żadnych informacji, które mógłyby odczytać program sterujący laserem.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat, możesz przeczytać ten artykuł.

W jakim formacie powinien być plik projektowy?

Przyjmujemy pliki wektorowe w następujących formatach : SVG, EPS, DXF, DWG, CDR, AI, PDF. 

W przypadku innego formatu niż .ai lub .svg, prosimy o dołączenie obrazka projektu w celu uniknięcia błędów przy konwersji.

Jeśli prześlesz swoje logo w formacie PNG lub JPG, będziemy prosić Cię o jego konwersję na plik wektorowy.

Nie wiesz, jak przerobić plik jpg na wektor? Możemy zrobić to za Ciebie, jeśli dodasz do koszyka Poprawę Projektu.

Jakie wymagania musi spełniać plik z projektem?

Zanim wyślesz swój plik z projektem, upewnij się, że:

  • Projekt jest grafiką wektorową i nie zawiera żadnych elementów rastrowych – Więcej Informacji
  • Każdy element ma grubość większą niż 0,5 mm (np. linie, obrysy, czcionki) – ma to na celu dobrą czytelność. Pole na logo to tylko 22 mm – pamiętaj, że jeśli Twoja grafika wygląda świetnie w rozmiarze A4,  w skali 22 mm może już nie wyglądać tak dobrze.
  • Wszystkie teksty oraz elementy grafik zostały zamienione na krzywe i scalone – np. obrysy ścieżek
  • Powierzchnia znakowania jest wypełniona jednym kolorem – ma to na celu uniknięcie pomyłek. Jeśli Twoje logo zawiera np. twarz lub piwną pianę, która powinna być jasna, należy inaczej przygotować plik:
  • Całość mieści się w okręgu średnicy 22 mm – jest to bezpieczny obszar laserowania. Wszelkie elementy wystające poza okręg powodują pomniejszenie logo i zaburzenie optycznego balansu.
  • Projekt zawiera tylko elementy, które mają być znakowane – bez obrysu kapsla, tła itp.
  • Elementy tworzące logo nie nakładają się na siebie
  • Plik jest zapisany w jednym z formatów wektorowych – .ai, .dwg, .dxf, .cdr, .svg, .eps, .pdf
  • Przy większej ilości plików, są one spakowane do jednego archiwum .rar, .zip lub .7z 

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie ze stworzeniem takiego pliku lub nie masz czasu, nie martw się. Możesz skorzystać z jednej z naszych usług graficznych, więcej informacji na ich temat znajdziesz w Cenniku oraz w opisie każdej z usług w naszym Sklepie.

W przypadku innego formatu niż .ai, prosimy o dołączenie obrazka projektu w celu uniknięcia błędów przy konwersji.

Czy mogę przesłać Wam mój projekt do konsultacji przed grawerowaniem?

Oczywiście, chętnie pomożemy! Wyślij swój plik na naszego maila, a my rzucimy na niego okiem i damy znać, czy spełnia wymagania.

Czy mogę zlecić projekt prostego logo lub poprawę istniejącego?

Nie ma problemu, jednak są to usługi dodatkowo płatne. Możesz je w prosty sposób zakupić w naszym Sklepie, dodając je do Koszyka przy składaniu zamówienia. Podczas wypełniania formularza zamówieniowego, w polu „Uwagi do zamówienia” opisz jaki efekt chcesz uzyskać. Zarówno w przypadku nowego projektu jak i poprawek istniejącego, mile widzane są wszelkie inspiracje oraz wskazówki dotyczące grafiki i kroju pisma. Po opłaceniu zamówienia skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia wszystkich niezbędnych szczegółów.

Czy istnieje darmowy program, w którym mogę wykonać swoje logo?

Zarówno Adobe, jak i CorelDraw oferują darmowe wersje próbne swoich programów do tworzenia grafiki wektorowej. Możesz także skorzystać z programu InkScape, który jest programem darmowym, stworzonym w ramach projektu GNU. Przejdź do strony pobierania InkScape – https://inkscape.org/en/

Co zrobić, jeśli chcę przesłać kilka wzorów, ale strona mi nie pozwala?

Spakuj pliki razem do jednego folderu, następnie zamień go na archiwum (*zip) i w ten sposób dołącz plik na stronie.
Możesz też dołączyć tylko jeden ze wzorów, a resztę dosłać nam na maila.

Kapsle tamponowane

Na czym polega tampodruk?

Tampodruk polega na nakładaniu specjalnej farby drukarskiej na przedmiot za pomocą miękkiego, gładkiego stempla (zwanego tamponem).  Do nadruku tą techniką niezbędne jest wykonanie wklęsłej matrycy z logotypem. To właśnie z jej zagłębień tampon pobiera farbę i przenosi na odpowiednio przygotowany kapsel. Tampodruk pozwala na uzyskanie o wiele lepszej rozdzielczości niż sitodruk, a raz zrobiona matryca nadaje się do wielokrotnego użytku.

Zrobiony w ten sposób nadruk jest trwały, odporny na ścieranie i nie wymaga żadnej dodatkowej czynności zabezpieczającej przez rdzewieniem.

W tym momencie oferujemy możliwość oznakowania kapsla w jednym kolorze (np. czarne logo na białym kapslu lub białe na złotym itd.) – w rzeczywistości przypomina to bardziej robienie pieczątki niż wydruku z drukarki, gdzie mamy dostępną pełną paletę kolorów.

Co to są gotowe kapsle?

To dedykowane lub okazjonalne kapsle z zaprojektowanymi przez nas oznaczeniami, które widzisz w naszym sklepie, dostępne dla każdego odwiedzającego – jeśli nie masz czasu lub pomysłu na swoje wzory, możesz z nich skorzystać.

Masz pomysł na oryginalny wzór, z którego mogliby korzystać inni? A może chcesz mieć dany wzór na innym kolorze kapsli? Napisz do nas!

Czy mogę zamówić personalizowane kapsle z nadrukiem zamiast graweru?

Tak! Możemy wykonać dla Ciebie matrycę z Twoim logo i zaproponować kapsle zadrukowane trwałą farbą w jednym z czterech obecnie dostępnych kolorów: białym, czarnym, złotym lub czerwonym. 

Zamówienia na kapsle tamponowane z własnym wzorem zaczynają się od 1000 szt – w maszynie musi być odpowiednia ilość farby, abyśmy mogli rozpocząć nakład.

 W celu zamówienia kapsli tamponowanych, kliknij tutaj.

Czy wykonanie matrycy generuje jakieś dodatkowe koszty?

Nie, nie ma żadnych dodatkowych kosztów. Jedynym warunkiem jest jednorazowe zamówienie 1000 szt kapsli.

Kapsle kolekcjonerskie

Co to są kapsle kolekcjonerskie?

Kapsle kolekcjonerskie to kapsle ze wzorami naszych klientów, dostępne do zakupu w naszym Sklepie Kolekcjonerskim przez inne osoby (np. kolekcjonerów), w ograniczonej ilości. 

Jakie będę mieć korzyści z dodania moich kapsli do SK?

Po pierwsze – darmowa reklama – na Twoje życzenie możemy wpisać na stronie produktu adres Twojej strony internetowej czy fanpage. 

Po drugie – Twoje kapsle dotrą do kolekcjonerów w całej Polsce, przez co mogą stać się lepiej rozpoznawalne.

Jak zidentyfikować kapsle ze sklepu kolekcjonerskiego?

W miarę możliwości staramy się podać wszelkie dostępne informacje na temat kapsla – jaki to napój, gdzie będzie butelkowany, jaka firma zamówiła kapsle, strona internetowa itd. Nie zawsze jednak mamy dostęp do tych informacji – klient udziela ich dobrowolnie.  W celu głębszej identyfikacji polecamy odwiedzenie Katalogu Kapsli Polskich, gdzie kolekcjonerzy zajmują się tym na co dzień.

Czy moje kapsle zostaną sprzedane w Waszym sklepie kolekcjonerskim?

Jeśli chcesz – jak najbardziej. Pamiętaj, że jeśli nie wyrazisz zgody, uszanujemy Twoją decyzję.

Płatności

W jaki sposób odbywa się płatność?

Płatność odbywa się na zasadzie przedpłaty za pomocą systemu płatności internetowych Przelewy24.

Z uwagi na indywidualny charakter produktu, nie oferujemy możliwości opłaty za pobraniem. Po złożeniu zamówienia i opłaceniu go, otrzymasz od nas wiadomość zwrotną z potwierdzeniem, że zamówienie trafiło do realizacji.

Co zrobić, jeśli mam problem z dokonaniem płatności?

Jak najszybciej skontaktuj się z nami. Wspólnie postaramy się ustalić, gdzie leży problem.

Zamówiłem/am już produkty

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia wynosi do 14 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie, jednak staramy się wykonywać kapsle jak najszybciej, w zależności od obłożenia. Przy dużych zamówieniach czas realizacji może ulec wydłużeniu, w takim wypadku wyślemy do Ciebie informację z nowym terminem realizacji.
Bardzo Ci się spieszy? Napisz do nas, zobaczymy, co da się zrobić.

Jaki jest czas dostawy zamówienia?

Kiedy otrzymasz od nas wiadomość e-mail z informacją, że Twoje zamówienie zostało zrealizowane, będzie to oznaczało, że Twoja przesyłka jest zapakowana i oczekuje na wysyłkę. Staramy się wysyłać paczki tego samego lub następnego dnia od zrealizowania.

Przewidywany czas dostawy według wybranej metody wysyłki:

  • Kurier DPD/DHL- termin dostawy nie powinien przekroczyć czasu D+1 (gdzie D to dzień odebrania Paczki przez kuriera). Kurierzy nie doręczają przesyłek w weekendy.
  • InPost – Paczkomat – termin dostawy nie powinien przekroczyć czasu D+1 (gdzie D to dzień nadania Paczki).

Mam już swoje zamówienie

Czy mogę od razu nakładać kapsle na butelkę?

Kapsle nie są sterylizowane przed wysyłką. Nie wnikamy, do czego je wykorzystasz, ale nie zalecamy ich użycia w celach spożywczych bez uprzedniej dezynfekcji – chyba, że na własne ryzyko 😉

Czy kapsle mogą być dezynfekowane w gorącej wodzie?

Tak. Nasze kapsle w ramach testów były umieszczane w wodzie podgrzanej do temperatury 100°C i pozostawiane w niej na czas 10 minut. 

Jak ochronić kapsle grawerowane przed rdzewieniem?

Kapsle, na których znakowanie polega na wypaleniu lakieru do metalu, najlepiej szybko osuszyć po dezynfekcji, a po zakapslowaniu zabezpieczyć cienką warstwą oleju roślinnego. Jest to prosty, a co ważniejsze, bezpieczny dla zdrowia sposób na zabezpieczenie kapsli przed możliwym rdzewieniem.

Z naszego doświadczenia wynika, że nawet kapsle nienatłuszczone, przechowywane w odpowiednich, suchych warunkach nie powinny rdzewieć. Zawsze jednak warto wykonać tę prostą czynność, tak na wszelki wypadek.

Co mam zrobić jeśli na moich kapslach jednak pojawiła się rdza?

Rdzę z kapsla można usunąć w łatwy sposób poprzez nałożenie na wilgotną szmatkę niewielkiej ilości pasty do zębów lub środka czyszczącego (np. Cif) i delikatne przetarcie zardzewiałej powierzchni.

Na lakierze moich kapsli/na moim logo są rysy. Czy to jest wada podlegająca reklamacji?

Kapsle dostarczane do nas przez producentów znajdują się w opakowaniach zbiorczych. W jednym kartonie mieści się kilka tysięcy kapsli, które wszystkie razem umieszczone są w jednej folii ochronnej. Ponieważ kapsle posiadają ząbki z ostrymi krawędziami, nie ma możliwości uniknięcia drobnych rys powstałych w wyniku transportu.

Kapslove nie jest producentem kapsli, a jedynie świadczy usługę naniesienia własnego logo na kapsla. Zawsze staramy się odrzucać najbardziej uszkodzone sztuki, mimo wszystko składając zamówienie należy liczyć się z faktem, że pewien odsetek kapsli może posiadać rysy i nie podlega to reklamacji.

Taka sama sytuacja dotyczy kapsli posiadających już naniesione logo – ponieważ kapsle to przedmioty ostre, może występować ryzyko przypadkowego uszkodzenia farby w transporcie. Zazwyczaj dorzucamy kilka sztuk więcej, żeby w razie czego można było wyrównać straty.

W moim pliku były napisy, a na kapslu ich nie ma. Chcę zgłosić reklamację!

Prosimy, upewnij się, że w Twoim pliku wszystkie ścieżki tekstowe i inne elementy zostały zamienione na krzywe – inaczej nie będą dla nas widoczne i kapsle wykonamy wg takiego pliku.  

Kapslove nie odpowiada za nieprawidłowe przygotowanie pliku do użycia. 

Jeśli masz wątpliwości – przy składaniu zamówienia dołącz obrazek poglądowy np. w png czy pdf lub poproś nas o wizualizację przed realizacją. Dzięki temu wszyscy będziemy spać spokojniej. 😉

Prowadzę restaurację/browar. Czy mogę otrzymać atest higieniczny?

Na życzenie Klienta możemy poprosić producenta kapsli o przesłanie takiego aktualnego dokumentu, jednak jest on ogólny (niepersonalizowany), wystawiany zazwyczaj na rok.

Spis Treści